FANDOM

Koko nimi: Joseph Porta

Arvo: Esikuntakorpraali, Ylikorpraali s. 52 [1], s. 23 [2].

Ensimmäinen maininta Tuomittujen legioona/Ensitapaaminen s 51 [1].

Syntyperäinen Berliiniläinen[2].

KuvausMuokkaa

Pitkä ja laiha. Pitkä kaula, kookas aataminomena. Kasvot kolmikelmaiset ja pisamaiset. Silmät pienet, vihreät ja possumaiset & tuikkivat joissa pitkät valkoiset ripset. Tukka leimuavan punainen ja sojotti joka suuntaan kuin olkipehko. Nenä ylpeys. Suussa yksi hammas keskellä yläleukaa. Väitti että olisi myös kaksi poskihammasta. Kengännumero ainakin 50. Pitää päässään jatkuvasti silinteriä johon on maalattu eri värisiä raitoja sekä säröistä monokkelia. [1].

Erittäin musikaalinen. Soittimet: juutalaisharppu, kirkkourut, huilu. Aina mukana huilu. Pitää myös eläimistä: on mm. kissojen ja karhujen ystävä. [1].

Tarinankertoja. Naistenmies. Korttihuijari. Osasi aina sanoa, missä oli jotakin syötävää. [1].

Parantumaton koiranleuka, keneltä ei koskaan saa viimeistä sanaa. Kaikki komppanian upseerit pelkäsivät Portaan, koska hän pystyi sekoittamaan heidän konseptinsa, usein pysyvästi, vain katsomalla heitä viattomasti. [1].

TietojaMuokkaa

Punikki. Ollut vuoden Oranienburgissa (vankila) ja Moabitin vankilassa syytettynä kommunistisesta toiminnasta.

Ripustanut ystävineen pari sosiaalidemokraattien lippua Michaeliskirchen torniin 1932. Poliisi nappasi ja tuomioksi tuli 14 päivää.

Gestapo pidätti 1938 ja näki paljon vaivaa saadakseen hänet myöntämään, että tiesi kommunistijohtaja Wollweberin piilopaikan. Samalla syytettiin myös edellisestä tapahtumasta. Nyt tuomioksi tuli 12 vuotta pakkotyötä kommunistitoiminnasta ja Herran huoneen häpäisemisestä.

Hiukan ennen sodan syttymmistä hänet monen muun vangin lailla armahdettiin tavanomaisesti, heittämällä rangaistuspataljoonaan [1].

OsastotMuokkaa

  • 27 panssari, 1. pataljoona, 3. komppania [2] s. 88.

Kirjat Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Tuomittujen legioona
  2. 2,0 2,1 2,2 Kuolema telaketjuilla

Sven Hasselin päähenkilöt
Sven | Porta | Pikkuveli | Legioonalainen | Vanha | Heide

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki